LAMANYA AKU MENYEPI…….

29 Mar
Hmmm …. lama jugak aku menyepi….Maklumlah , sibuk sangat dengan tugasan yang tak kurang banyaknya….Lepas tu pulak sibuk dengan PRU 12.Sekarang barulah lega sikit selepas demam PRU 12 makin reda.

Malam ini aku tak dapat nak menulis apa yang aku ingin tulis…..telinga ku asyik mendengar suara batuk demi batuk yang keluar dari mulut ayahku yang ku sayangi… Telah lama ayah menderita penyakit misteri yang dikenali sebagai santau yang datang daripada seseorang yang sudah cukup lama dengki dan mendendami ayahku , menurut seorang pengamal perubatan Islam yang terkenal….

Aku jadi bingung , geram , marah dan kecewa dengan sikap segelintir manusia yang beragama Islam (kalau layak disebut Islam la) yang mempunyai perangai sebijik macam syaitan.Sikap dengki dan dendam kesumat yang memang tidak boleh dipisahkan dari jiwa orang melayu Islam inilah yang menjadi penyebab utama bangsa melayu Islam tidak boleh majju dan bersaing dengan bangsa Kuffar lainnya.Dahlah tak boleh bersaing , dapat dosa pulak tu…silap haribulan kalau mati masa dok buat benda B*d** tu , confirm neraka….wal ‘iyazubillah min zalik.

Kesian ku lihat keadaan ayah…..Ya Allah , aku memohon pada Mu Ya Allah, sembuhkan sakit ayahku….berilah ia kesabaran dan ketabahan dalam menghadapi setiap dugaan dan cubaan dari Mu Ya Allah……amin ya rabbal ‘alamin..

Dan….sememangnya ayah adalah insan yang cukup tabah dan sabar….al-hamdulillah

2 Responses to “LAMANYA AKU MENYEPI…….”

  1. mat_787 22/04/2008 at 11:31 pm #

    Salam ya syaikh……. lamanya enta menyepi… bila nak teruskan siri kuliah usul enta tu…..

    kat ahkam.net pun ana tengok tak update….

    haiyya….manyak sibuk lah ini olang…..hihihih

  2. aljawhar 27/04/2008 at 3:34 am #

    Salam kembali ya akhi…

    Maaflah sebab tak dapat nak update lagi siri kuliah usul al-fiqh tersebut..Memang ana kebelakangan ni tersangatlah sibuknya….In sya Allah , sedikit masa lagi ana akan update…..Syukran atas sokongan anda.

    WA

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: