BALIK KAMPUNG….YE…YE…

2 Jun

Cuti sekolah telah lama bermula…..dah habis seminggu pun , tapi baru hari ini penulis berpeluang untuk balik kampung bersama keluarga…. Al-hamdulillah…tercapai juga hasrat dan hajat isteri penulis untuk bercuti bersama-sama ayah dan bondanya yang tercinta….

Memang kalau ada cuti panjang macam ni , kami selalunya akan pulang bercuti di kampung isteri di Kuala Terengganu.Bukan selau pun dapat balik….Paling-paling tidak pun setahun 4 kali sahaja…. Cuti bulan Februari , bulan Mei , hari Raya Aidil Fitri dan Aidil Adha….

Itulah saja peluang untuk kami berjumpa keluarga di sana…..kalau kampung ibu dan ayah penulis , boleh dikatakan setiap minggu kami akan balik ke sana….Apa taknya , jarak antara Kajang dengan Seremban tu belum cukup untuk memanaskan punggung penulis duduk di atas kerusi kereta yang dipandu oleh penulis…..

Maka dengan sebab itulah , setiap kali kami hendak balik Kuala Terengganu , isterilah akan jadi orang yang paling bersemangat sekali….. lagi seminggu sebelum tarikh yang telah dipilih untuk balik kampung menjelma , dia telah pun bersiap sedia berkemas itu dan ini…Memang cukup jelas terpancar riak kegembiraan di wajahnya…… tak sabar rasa dihatinya untuk berjumpa dan memeluk ke dua ibu dan bapanya melepaskan rasa rindu yang bersarang….

Begitulah ragamnya manusia , bilamana hidup berjauhan di perantauan………….

Al-hamdulillah , segalanya berjalan lancar….

Buat Isteri tercinta…… Abang akan sentiasa bersikap adil padamu dan pada anak-anak kita…..

Semoga Allah mengurniakan kebahagiaan yang sebaiknya pada kita sekeluarga…..Amin

p/s…..Nak pergi jalan-jalan kat mana ye…..gi SUKMA kot… SUKMA sedang berlangsung di Kuala Terengganu sekarang ni

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: